...

...
...
" Czas przyszedł - poznałem Tatry. Góry wysokie i piękne. (...)

Stały się dla mnie objawieniem, deską ratunku dla udręczonej

zwątpieniami duszy."

Mariusz Zaruski

poniedziałek, 25 lipca 2011

Skarby Świata


                 Posiadam wiele skarbów. Mogę podzielić je na te materialne i te niezwykłe, jedyne w swoim rodzaju. To co te „skarby” łączy to to, że wszystkie je chowam w sercu i wartościuję. Każda rzecz przydzielana jest do odpowiednich kategorii a następnie analizowana. Podobnie jest z podróżowaniem. Najpierw analizuje dane miejsce, dlaczego przyciąga mnie jak magnez, i choć nie zamierzam tam znowu wracać to i tak to robię. Następnie przydzielam do kategorii wspomnień, tych wartych mej pamięci i nie. A na sam koniec , te niezwykłe zachowuję w sercu w odpowiedniej szufladzie. A gdy tylko zapragnę znów je przeżyć, tylko zamykam oczy i oddaję się dozie wspomnień i kolejnych marzeń.
 Dla mnie takim miejscem jest Bułgaria. Powierzchownie uważana za niezbyt atrakcyjny region Europy, bez interesującej historii, kultury, czy ludzi. Przeciwnie, po raz kolejny pozory mylą! Nie warto oceniać kogokolwiek i cokolwiek tylko powierzchownie. Warto zajrzeć trochę głębiej i odkryć coś niesamowitego, imponującego…
                Tak samo jest z przyjaciółmi. „Przyjaźń” sama w sobie jest wartością najważniejszą i najcenniejszą jaka jest dana człowiekowi. Dostaje ją tylko ten, kto jest mądry. Widać to po przez dobór towarzystwa, ale przede wszystkim przyjaciół. Każda nowa osoba, która pojawia się w moim życiu jest jak kolejna szansa na stawanie się lepszym człowiekiem. Dlatego właśnie żyję na 100 procent. Nawet jeśli jest bardzo źle, staram się ze wszystkich sił odnaleźć  choć niewielki żar nadziei. Często też łapie drugi bilet od życia, żeby nie wylądować w  miejscu, gdzie niekoniecznie wszystko byłoby OK.   
Obecnie bliskich przyjaciół jestem w stanie policzyć na palcach jednej ręki. Wydaje mi się, że ze spokojem w sercu mogę powiedzieć, że wnoszą oni więcej do mojego życia, niż każda napotkana na mojej drodze osoba. Są jak rzadko spotykane diamenty, które z wielką radością chcę utrzymać. A to nie takie proste…
                W życiu nie chcę stracić ani chwili, ani dnia,  ani słowa, nie chcę stracić przede wszystkim przyjaciół. W kolejnych artykułach postaram przybliżyć Wam nie tylko niesamowite miejsca, ale również odsłonić troszeczkę mojego życia i ludzi mający na nie ogromny wpływ. Ukryje moich przyjaciół w miejscach gdzie jeszcze nie byłam i które stopniowo  odkrywam…
Mam dziesiątki, tysiące niekończących się planów, ale też poczucie, że najważniejsza w życiu jest przyjaźń i zadowolenie z siebie.

Pozdrawiam:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz